indirdik


9 Nisan 2012 Pazartesi

ETLİ ENGİNAR YEMEĞİ NASIL YAPILIR - ETLİ ENGİNAR TARİFİ


ETLİ ENGİNAR YEMEĞİ NASIL YAPILIR - ETLİ ENGİNAR TARİFİ
Bu sabah Şef’ im beni tahtaya kaldırdı , sözlü sınav yaptı (bizim mutfakta küçük beyaz yazı tahtalarından var.  Bazen kullanıyoruz.  Alınacaklar listesi,  yeni tarifler, yapılacaklar listesi, "Yamak Azapta Gerek" listesi….) Neyse efendim, çekti beni tahtanın önüne, “say bakalım mevsim sebzelerini” dedi.  Dedim ki, “Şef’im o eskidendi.  Artık her şey 12 ay boyunca var.  Şimdi bana bütün zervevat külliyatını saydırma” dedim, ve saymaya başladım:
bir sabo, iki sabo, üç pırasa, dört pırasa, beş limon....  Evet, bu sefer beni 46 numara saboları ve pırasa dallarına ek olarak limonla da hırpaladı, gözüme suyunu sıktı.  Neymiş efendim, hem aklım başıma gelsinmiş, hem de gözlerim parlasınmış. Sonra da bir nutuk çekti: en sağlıklısı meyveleri ve sebzeleri mevsiminde yemekmiş.  Şimdi de Enginar mevsimiymiş.  Ben de bir punduna getirip gizli tarif defterini yürüttüm.  Baktım enginarlı ne yemekler var…  Etli enginar da var , zeytinyağlı da.  Size ikisini de vericem ama sırayla.  Bugünkü tarifimiz (Şef’in tarifi) etli enginar.  Buyrun efendim. Ayrıca bu tarif, yazılarımızı takip eden dostumuz Sezen Hanım için de gelsin.  

Etli Enginar için gerekli Malzemeler:
3-4 adet enginar
200-250 gr. kuşbaşı dana veya kuzu eti
2 kaşık tereyağ
2 orta boy kuru soğan
2 orta boy domates
1 limon
Tuz
Su

Etli enginar yemeği nasıl yapılır:
Enginarların kabuklarını soyup içlerini temizleyin.  Saplarını kesip dörde bölün. Sonra, bir kapta 4-5 bardak kadar su  ve bir limonun suyunu koyup karıştırın ve enginarları içine koyun.  Böylece siz diğer işleri yaparken enginarlarınız kararmaz.
Soğanları yemeklik olarak ince ince kıyın. Domatesleri de küçük küpler halinde kesin bir kenara koyun.
Şimdi bir tencereye yağı koyup kızdırın ve soğanları pembeleşinceye kadar kavurun, sonra içine kuşbaşı etleri de ekleyip kavurmaya devam edin.  Küp küp kestiğiniz domatesleri de etli kavurmanın içine atın, beş dakika kadar çevirdikten sonra da dörde bölünmüş enginarları (suyunu süzdükten sonra) ekleyin.  Enginarlar hafif sararıncaya kadar hep beraber hepsini kavurun , karıştırın (kollara kuvvet!).   
Sonra 1-1,5 bardak kadar sıcak su koyun ve tencerenin altını kısın, etler iyice pişinceye ve enginarlar da yumuşayıncaya kadar pişirin.  Pişerken dibi tutmaması için gerekirse sıcak su takviyesi yapabilirsiniz.
Hem sağlıklı hem de hafif bir yemek. 
(Hiç de bu Yamak’a göre değil.  Ben tepsi kebapları, künefeler istedikçe Neşeli Şef’ im önüme salataları, sebzeleri dayayıp duyuyor. En sonunda rengim yeşerecek)
Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder